Monday, September 7, 2009

Bid Setem Malaya/North borneo di Ebay




Salam kepada pengunjung blog ini

Apa yang aku akan share di sini ialah rentetan daripada masa-masa aku dalam perniagaan online terutama di ebay. Aku pernah bermula dari “kosong” dimana aku cuba menjual dan hampir 1/2 tahun aku tidak dapat menjual apa-apa . Tanpa apa-apa pengalaman dan maklumat aku belajar dari kesilapan, dalam menjual dan membeli di ebay.

Sedikit demi sedikit aku belajar dan pada hari nie aku dapat membina cara aku sendiri dalam “hidup” dalam ebay. Semalam aku ada bid dalam ebay . skg aku lebih menumpukan beli dan jual setem malaya dan yang bernilai . Bid aku semalam more on setem dari sabah @ sarawak atau dulu dikenali sebagai borneo . Aku juga tak sangka aku leh”Menang” bid utk 3 jenis setem 50 sen dan 1 dollar.

nie aku postkan photo setem aku tu utk tatapan korang. Setem nie aku bid harga agak tinggi . Semua nya boleh tahan harganya.


So apa pendapat korang tentang bisnes di ebay nie terutamanya pasal setem dan duit lama ? apa kata pendapat yang BERNAS berpeluang memenangi satu setem dalam koleksi aku . Walaupun dia tak mahal tapi a satu setem tahun 1950 dan MNH , maksudnya tidak dicop dan ia masih “fresh” . Lihat seperti scan photo di bawah .

so , apa lagi , meh le kita komen ramai -ramai , Pertandingan akan start 1hb Ogos 2008 tutup ialah pada 7hb Ogos 2008. Pemenang akan dihubungi melalui email .

so apa lagi join le komen .

ikhlas dari

0 comments:

Post a Comment